Medewerker Personeelszaken

ODV Maritiem is één van de belangrijkste spelers in de flexibele maritieme arbeidsmarkt. ODV Maritiem is actief in het bedienen van bruggen en sluizen, in de bemanning van veren en nautisch beheer. Het opdrachtgeverbestand bestaat uit een groot aantal rederijen en (semi-) overheidsorganisaties die ODV Maritiem inschakelen om structurele en tijdelijke personeelstekorten op te vangen. ODV Maritiem heeft dus dé contacten om voor jou een passende werkomgeving te vinden.

Beschrijving

Wij zoeken per direct een leuke nieuwe collega voor onze afdeling personeelszaken.



Wat je tegen vrienden en familie zegt dat je doet 

Ik zorg er samen met mijn collega’s voor dat honderden nautisch specialisten zoals  (veerpont)schippers, brug- en sluiswachters in heel Nederland met het juiste contract aan het werk gaan.



Wat je echt doet

  • Samen met je collega’s verwerk je alle contractaanvragen en wijzigingen in ons personeelsinformatiesysteem Sedis van Nocore.
  • Je meldt medewerkers in- en uit dienst en verzorgt welkomstgesprekken, zodat onze medewerkers op de hoogte zijn van de huisregels van ODV Maritiem. Daarbij geef je o.a. uitleg over arbeidsovereenkomst, arbeidsvoorwaarden, veiligheidsregels en leg je uit waarom ODV Maritiem een leuk bedrijf is om voor te werken.
  • Je bent het aanspreekpunt voor collega’s die vragen hebben op het gebied van personeelszaken zoals vragen over arbeidsrecht, CAO, verlof, ziekmeldingen en opleidingen
  • Je geeft bij je werkzaamheden aan tegen welke problemen je aan loopt en denkt mee over de mogelijke oplossingen.
  • Je onderhoudt contacten met het UWV, Arbodienst, Verzuimcoach en andere partijen.
  • Je verzorgt ook werkzaamheden voor personeelszaken voor onze gelieerde bedrijven Swets Inland Shipping, Aqualiner, Mr. James en Ocean’s 500.


Team


Je bent onderdeel van ons team van personeelszaken. Dit team bestaat uit 6 enthousiaste en gezellige collega’s. Het team werkt vanuit ons kantoor in Zwijndrecht.



Hoe kan je dag eruit zien

Na je eerste kop koffie of thee begin je met het verwerken van de binnengekomen post, e-mails en ziekmeldingen. Om half negen gaat de doorschakeling van de telefoon er af en ontvang je de eerste telefoontjes van werknemers en klanten. Je verdeelt samen met je collega’s de dagelijkse werkzaamheden. Je meldt werknemers ziek in Sedis en bij de arbodienst. Je voert samen met een projectleider een verzuimgesprek met een werknemer. Je verwerkt een aantal contractaanvragen zodat deze vandaag verzonden kunnen worden. Na de lunch neemt een projectleider contact met je op om een aantal aflopende contracten met je door te nemen. Er moeten een aantal werknemers uit dienst worden gemeld en een aantal contracten worden verlengd. De tijd gaat snel voorbij, de dag is al bijna om. Je hebt nog een paar dingen te doen. Morgenochtend heb je een gesprek met een werknemer dat je moet voorbereiden. Je verstuurd nog even de verjaardagskaarten voor onze jarige medewerkers en herinnerd nog een paar medewerkers aan de stukken die ze nog moeten toesturen. Zo, je hebt alles snel en nauwkeurig afgewerkt. Je gaat met een goed gevoel naar huis. Morgen weer een nieuwe dag!

Onze ideale kandidaat

  • Heeft minimaal MBO werk- en denkniveau.
  • Heeft een HR gerelateerde opleiding voltooid.
  • Heeft bij voorkeur 1 á 2 jaar ervaring in een soortgelijke functie.
  • Beschikt over actuele kennis van HR gerelateerde wetgeving en kennis op het
  • gebied van verzuim zoals de Wet verbetering poortwachter.
  • Werkt systematisch en nauwkeurig.
  • Is leergierig.
  • Beschikt over goede mondelinge en schriftelijke vaardigheden.
  • Kan goed zelfstandig én samenwerken.
  • Is servicegericht, collegiaal, proactief en heel gezellig.
  • Kan goed overweg met geautomatiseerde systemen.

Wij bieden

  • Een fulltime baan.
  • Een plezierig salaris.
  • Reiskostenvergoeding en een goede pensioenregeling.
  • 25 Vakantiedagen om even lekker los te komen van je werk.
  • Onbeperkt toegang tot alle ruim 100 online trainingen van GoodHabitz.
  • Een geweldige werkplek en goede werksfeer met leuke informele collega’s.
  • Een uitdagende baan waar je helemaal in op kan gaan.
Sollicitatieprocedure



Heb je interesse in deze functie? Stuur dan een motivatie plus je CV naar werving@odvmaritiem.com onder vermelding van vacature medewerker personeelszaken. Voor vragen over deze vacature kun je contact opnemen met Jurriën Hoogendoorn, 088-6191244.

Details

  • Regio
    • Zuid-Holland
  • Dienstverband
    • Fulltime/parttime
  • Contactpersoon
    • Afdeling Personeelszaken
  • Emailadres
  • Telefoon
    • 088-6191234
Medewerker Personeelszaken

Alternatieve vacatures